Det er et kendt ansigt fra blandt andet erhvervslivet i Nykøbing Falster, der vendte tilbage til området, da Allan Weirup den 1. april tiltrådte som leder af økonomiafdelingen hos VKST i Nykøbing Falster.

Afdelingsleder Allan Weirup. Foto: VKST

For Allan Weirup er det et glædeligt gensyn med et område og et lokalt erhvervsliv, som han kender særdeles godt. Den erfarne leder har nemlig tidligere været økonomidirektør i Guldborgsund Forsyning i næsten 9 år, ligesom han er bestyrelsesformand i én af lokalområdets helt store virksomheder;  skilteproducenten JO Safety A/S.

-Det er et glædeligt gensyn med et lokalområde og et lokalt erhvervsliv, som jeg i høj grad opfatter VKST og mig selv som en del af, siger Allan Weirup, der har et stort netværk i Nykøbing Falster, og som har erfaring med landbruget som en seriøs og faglig sparringspartner.

-Landbruget er ét af de erhverv, der har rigtig stor betydning for hele Lolland, Falster og Møn, og jeg ser frem til at hilse på vores kunder og være med til at understøtte og udvikle erhvervet sammen med hele holdet af assistenter og økonomikonsulenter, fortæller Allan Weirup, der er leder for de 28 assistenter og 16 økonomikonsulenter på VKST’s lokale kontor i Nykøbing Falster.

Administrerende direktør i VKST, Mads Birk Kristoffersen, glæder sig over, at VKST har fået en erfaren leder med et stort lokalkendskab til at lede VKST’s økonomiafdeling i Nykøbing Falster.

-Jeg er ikke tvivl om, at Allan med sin ledelseserfaring, faglige viden om økonomi og ikke mindst sin væremåde vil sætte endnu større fokus på, hvordan vi servicerer og rådgiver den enkelte kunde, siger Mads Birk Kristoffersen.

Allan Weirup har arbejdet som selvstændig konsulent inden han blev ansat i VKST, før det var han direktør i Danske Vandværker.

Yderligere oplysninger:
Adm. direktør Mads Birk Kristoffersen, tlf. 3054 1070