Et stort ansvar, stor loyalitet og en glad omgangstone er bare nogle af de ting, som gør, at VKST i Nykøbing er blevet kåret som Årets Revisionselevplads af HK Sjælland. Det var revisorassistentelev Heidi Schilling Petersen, som indstillede VKST, og hendes elevansvarlige, ledere og alle medarbejdere i VKST er både overrasket og rørt over indstillingen og ikke mindst for titlen som Årets Revisionselevplads i 2018.

Heidi Schilling Petersen er i gang med sit første år som revisorassistentelev, og hun har indstillet VKST til Årets Revisionselevplads, fordi ledere og medarbejdere er gode til at se potentialet i eleverne, der også får plads til at udvikle sig og føler sig velkommen og værdsat fra dag et i virksomheden.

I sin indstilling skriver Heidi blandt andet:

”Jeg følte mig velkommen allerede inden min første arbejdsdag, fordi der havde været en jævn kontakt lige siden ansættelsessamtalerne. (…)  Jeg fik ret hurtigt tildelt en masse ansvar – forstået på den måde, at jeg efter knapt 3 dage med det daglige arbejde, fik lov til at sidde med tingene selv og lave dette. Det var som om mine uddannelsesansvarlige ret hurtigt havde læst mig – og set at jeg godt kunne mit baggrundsstof og dermed fik en stor glæde ved at få lov til at sidde med det alene. (…) Humoren og ironien er en tone alle er glade for – det løfter dagene, også på dage hvor arbejdsopgaverne kan drille.”

For VKST i Nykøbing F. kom Heidis’s indstilling som en glædelig overraskelse, og prisen bliver taget imod med glæde og stolthed af Heidis elevansvarlige:

”Vi er meget stolte over titlen som Årets Elevplads 2018. Det bekræfter os i, at vores elever er glade for at være her, og det kan vi mærke, da en elev som Heidi, er passioneret for at få lov til at sætte sine kompetencer i spil hos VKST. Det er spændende at se, hvilke resultater vi kan skabe sammen med vores elever”, siger Dorte Nymand og Anne Buck, som begge er elevansvarlig for Heidi.

I VKST er der klare retningslinjer for, hvordan virksomheden tager imod nye kollegaer, og blandt andet laver man introduktions- og elevplaner, og alle elever eller nyansatte får tildelt en mentor, der skal guide den nye medarbejder gennem de første mange uger på arbejdspladsen.

”Vi er glade for, at vi kan være med til at uddanne nye elever, som er glade og trives ved at være en del af VKST. Derfor skal der lyde en stor tak til vores elevansvarlige, Dorte og Anne, men også til resten af vores medarbejdere, som gør et stort stykke arbejde for at uddanne og hjælpe vores elever bedst muligt”, siger Henning Høj Andersen, Økonomichef i VKST.

FAKTA

VKST leverer tværfaglig rådgivning inden for alle aspekter af landbrugsrådgivning inden for kvæg, svin, planteavl og økonomi og har kontor i henholdsvis Sorø og Nykøbing F. VKST har 280 medarbejdere, hvoraf tre af dem er revisorassistentelever. Sidste år omsatte VKST for 185 millioner kroner.