Kunderelationer

VKST er en af landets største rådgivningsvirksomheder inden for landbruget, hvor alle vores medarbejdere hjælper vores mere end 8.000 kunder med at udvikle deres virksomhed og give dem bedre råd til livet. Vores kundekreds omfavner dog også mange andre erhvervsvirksomheder end landbrug, hvilket betyder, at vi også hjælper med regnskab, lønadministration, revision og moms. Med så stor en kundekreds er kunderelationerne derfor også en stor del af vores daglige arbejde.

Nære kunderelationer

En kunderelation er ikke blot en hjælpende hånd fra vores side. Her arbejder vi med de nære kunderelationer, hvor du som konsulent kommer tæt på kunderne og deres virksomhed. Du møder dem på dit kontor, i stalden, i marken og ved køkkenbordet. Det, du gør, gør en stor forskel for kunden. Og det er vi stolte af.

Kunderelationer i VKST – fra en medarbejders synspunkt

Henrik Ringo | Økonomikonsulent i VKST

Min kundeportefølje omfatter ca. 120 kunder, som alle har hver deres ansigt og er forskellige steder i deres liv. Hovedparten af kunderne har jeg været tilknyttet siden 2001, så jeg har sammen med kunderne oplevet både stigende og faldende konjunkturer, glæder og sorger.

Den lange tilknytningsperiode betyder, at der er opbygget rigtig mange gode relationer til kunderne, hvoraf nogle forbliver faglige relationer, mens andre kunder også deler mere personlige forhold med mig som rådgiver.

Med på tur hos kunden

De gode kunderelationer kan også opbygges ved, at man en stille eftermiddag på kontoret lige kører en tur forbi en kunde for at køre en tur med på mejetærskeren, i den selvkørende roeoptager eller tager med en tur ud på sukkerfabrikken med at læs roer. Kunderne er glade for, at jeg interesserer mig for deres arbejde.

Man møder kunderne der, hvor de er i deres liv. Hver kunde har på baggrund af alder, lokalitet og så videre forskellige krav og ønsker til den rådgivning, der er brug for, så med en mangeårig tilknytning og kendskab til kunderne kan min rådgivning til den enkelte kunde målrettes deres behov. Og med en målrettet rådgivning kan jeg være med til at bringe dem sikkert videre med deres virksomhed, deres familie og deres liv.

Et af mine specialer er pensionsrådgivning, hvor jeg med de værktøjer, vi har i VKST, kan give kunden et overblik over, hvordan deres økonomi ser ud, når de skal på pension – det skaber tryghed for kunderne.

Glade kunder

Ved at acceptere den forskellighed, der er mellem kunderne, og møde dem på deres hjemmebane, øser kunderne ud af deres viden og viser stolt deres virksomhed frem.

På den måde omfatter ethvert kundebesøg på bedriften altid en tur rundt i maskinhuset for at ”sparke dæk” og se og høre, hvordan det nye inventar virker, og hvilke udfordringer de står med. Når jeg er ude for at rådgive mine kunder, får jeg ny viden om ny teknologi, der er med til at gøre livet lettere for landmanden.

Faglig udvikling er også en del af det

Som ansat i VKST deltager man løbende i kurser ud fra, hvilke arbejdsopgaver man har, og har man ønsker om nye arbejdsområder, er muligheden for dette åben.

Så her efter mere end 30 års ansættelse er jeg nu i gang med uddannelsen til ejendomskonsulent. Så som ansat i VKST får man muligheden for personlig udvikling.

Har man en opgave, hvor løsningen ikke ligger til højrebenet, er der mulighed for sparring med kolleger, som har ekspertviden, så vi kan hjælpe hinanden. Relationer til kolleger behøver ikke kun være på det faglige, men kan også være fælles fritidsinteresser. For som ansat i VKST er man en del af et stærkt netværk både fagligt og socialt.

Henrik Ringo har været ansat siden 1991 og har fejret 30 års jubilæum

En del af kundens virksomhed

Som konsulent eller rådgiver i VKST kommer du tæt på kunden og deres virksomhed. Vores medarbejdere lærer kundernes økonomi, virksomhed og ofte også deres ansatte og familier at kende.

På tværs af afdelingerne yder vi sammen en kæmpe indsats i forhold til at udvikle deres virksomhed, og vi gør dermed en stor forskel for kunden med vores hjælp og rådgivning – og din indsats bliver værdsat.

Sparringspartner og lange relationer

Du får en fast kundeportefølje, når du bliver ansat i VKST. Mange af vores medarbejdere følger den enkelte kunde igennem mange år og bliver en langvarig sparringspartner.

Du lærer derfor kunden at kende på godt og ondt, og for nogle kunder bliver du en ren faglig sparringspartner, mens andre kundeforhold kan blive mere personlige – men uanset, så møder du kunden med deres individuelle behov, alt efter hvor de er lige nu i deres liv

Læs mere om karriere i VKST

Du kan læse meget mere om VKST som arbejdsplads i siderne herunder

Mød medarbejderne

Faglighed og udvikling

Personalegoder

Work/life balance

Ledige stillinger