Virksomhedsprofil

En virksomhedsprofil er designet til dig, der vil mere end blot køre status quo. Få et overblik over dine styrker og svagheder, sæt klare mål og skab en retning for fremtiden.

Med en virksomhedsprofil får du et stærkt dialogværktøj, du aktivt kan bruge til at styrke dialogen mellem dig og dit pengeinstitut, myndigheder, andre samarbejdspartnere og sågar i forbindelse med rekruttering. Uanset hvem modtageren er, er målet at præsentere den nødvendige information om virksomheden på en klar, enkel og informativ måde.

Kontakt virksomhedsrådgiver Lars Falster på telefon 2482 6147, hvis du vil bestille en virksomhedsprofil eller vide mere om, hvordan du kan styrke din virksomheds strategi.

Boost din virksomhed til vækst og succes

  • Overblik og muligheder: Få en god og overordnet oversigt over din virksomhed. Hvor er dine forbedringspotentialer? Hvad står din virksomhed for, og hvad er dine værdier?
  • Kickstart din strategi: Brug virksomhedsprofilen som et værktøj til at kickstarte og kommunikere din strategi. Identificer, hvor du kan forbedre dig, og planlæg fremtiden med klare mål og ambitioner.
  • ESG og bæredygtighed: Integrer elementer af strategi og ESG (miljø, sociale forhold og ledelse) i din virksomhedsretning. Hvor er I på vej hen, og hvor kommer I fra?
  • Fremtidsplaner og ambitioner: Sæt ord på dine tanker og handlinger. Tag aktiv stilling til salg, grøn omstilling og andre vigtige områder. Hvad er dine fremtidsplaner, og hvordan når du dine mål?

Til dig der vil udvikle dit landbrug

Virksomhedsprofilen er til dig, der ser dit landbrug som en virksomhed og ikke bare en forretning. Det er for dig, der vil noget mere og er klar til at tage ansvarligt ejerskab over din virksomheds fremtid.

Det er et værktøj til dig, der som landmand ønsker at udvikle og (yderligere) professionalisere din virksomhed.

Hvorfor er det vigtigt?

I en tid, hvor landbruget konstant er under lup, er det vigtigt at kunne svare på essentielle spørgsmål:

  • Hvad er planen for din virksomhed?
  • Hvordan håndterer du den grønne omstilling?
  • Hvad er dine værdier og ambitioner?
  • Hvad er dine svagheder og styrker?
  • Hvordan ser dine nøgletal ud?

Med en personlig virksomhedsprofil får du sat ord og handling på dine tanker, og du får åbnet op for samtaler om fremtiden.

Hvordan kommer du i gang?

Vi tilbyder en samlet pakke, hvor du får et opstartsmøde med en rådgiver, der gennemgår din bedrift og tager en snak med dig om dine tanker og planer for virksomheden. Derefter udarbejder rådgiveren hele virksomhedsprofilen, hvor du efterfølgende også får et afleveringsmøde, hvor du får præsenteret den endelig virksomhedsprofil, som du kan tage med videre til dine samarbejdspartnere.

Tag aktiv stilling til din virksomheds fremtid i dag. Book et møde i dag for at komme i gang med din virksomhedsprofil.

Pris på virksomhedsprofil – samlet pakke

Der er så meget, der ofte er logik for virksomhedens og dens ejere – men som de ofte glemmer at sætte ord på. Når de nøje beskriver deres historie, ejendommens sammensætning, deres værdier og mål osv, hjælper det med at gøre al den logik synlig for os i banken.

Virksomhedsprofil / Gert Lundgaard / Landbrugsrådgiver, Nordea

Alt fra sparring med rådgiveren til det færdige produkt har været over alt forventning. Nu har vi endelig fået sat ord på vores tanker og ideer, som vi har gået med i årevis, og som vi kan bruge fremadrettet – både i vores egen strategi og som præsentation til vores samarbejdspartnere

Virksomhedsprofil / Lars Østerholm / I/S Henrikshøj

Når vi skal give lån og finansiering, interesserer vi os naturligvis meget for virksomhedens tal – men faktisk er ledelsen, værdierne og alt det andet også meget væsentlige parametre for os.

Virksomhedsprofil / Gert Lundgaard / Landbrugsrådgiver, Nordea

Vi har allerede haft præsentationen med i banken til genforhandlingsaftale med stor succes. Både vi og banken er begejstrede over Virksomhedsprofilen.

Virksomhedsprofil / Carsten Brædder / I/S Henrikshøj

En Virksomhedsprofil gør det lettere for mig og mine kolleger at forstå den virksomhed, vi har med at gøre. Jeg kan selvfølgelig ikke love, at man får større lån/ finansiering af den grund – men det er jo en rigtig god start på et godt og langt samarbejde.

Virksomhedsprofil / Gert Lundgaard / Landbrugsrådgiver, Nordea

Det er den bedste form for rådgivning, man kan få. Blandt andet på grund af den sparring har jeg i dag en meget bedre likviditet, jeg har ingen kassekredit og ingen banklån.

Rådgivning / Flemming Risbjerg / Skibby

Gør dine tanker og ideer synlige for andre

-Som virksomhedsleder kender man sin egen virksomhed ud og ind, men det kan være svært for andre at få helt greb om DNA’et. Men når man nøje beskriver sin historie, sin sammensætning, sine værdier, sine mål, osv., hjælper det med at gøre al den logik synlig for andre, fx over for os i banken.

Det siger Gert Lundgard, der er landbrugsrådgiver i Nordea. Han mener, at en klar præsentation af virksomhedens værdier og mål kan være afgørende for at opnå finansiering og støtte, da det giver banken en dybere forståelse af virksomhedens kerne og langsigtede ambitioner.

Læs hele artiklen her, hvor både Gert Lundgaard fra Nordea og Lars Falster fra VKST fortæller, hvorfor en Virksomhedsprofil er et rigtig godt værktøj for mange landbrugsvirksomheder.

Læs også om

Hvis du vil tjene flere penge, og gøre dig og din virksomhed mere attraktiv over for banken, er der ingen vej uden om: Du skal ned i substansen og forholde dig til din økonomi og de rigtige nøgletal. Og det er hverken kompliceret eller tager lang tid, men det sætter skub i dine muligheder i fremtiden. Prøv 3-trinsraketten.

Lars Falster

Casper Elkjær Christensen